Kerstmeeting 2020 thuis voor de buis Kerstmeeting 2020 thuis voor de buis

Op 2e kerstdag kunt u kijken naar een alternatief voor de gebruikelijke Kerstmeeting. Al 59 keren vond dit samenzijn van zo’n 1.500 mensen traditiegetrouw plaats in een veilinghal op Westerlee in De Lier. Dit jaar is de viering in een heel ander jasje gestoken: muziek en zang, afgewisseld met gesproken woord en interviews, brengen de kerstbeleving via de buis bij u in de huiskamer. Om 10.00 uur zendt de WOS op televisie en via de livestream op WOS.nl de uitzending uit. Ook is deze te bekijken via de gebruikelijke kanalen van de online kerkdiensten.

Op ludieke wijze komen in de uitzending onder andere opnames van muziekvereniging Excelsior, kinderkoor Do Re Mi en interviews met trouwe bezoekers samen. Ook hebben onder andere burgemeester Bouke Arends, dominee Van Berkel en diaken Ronald Dits een rol en is het kerstevangelie te beluisteren. Het thema van deze thuiseditie van de Kerstmeeting is ‘Aandacht’. Een actueel onderwerp als rode draad door de uitzending.

Het organiserend comité boog zich over alternatieven om de trouwe Kerstmeeting-bezoekers  toch de sfeer en warmte te brengen van het gebruikelijke samenzijn op 26 december. Met financiële bijdragen van de Lierse kerken, Fonds 1818, Westland Cultuurweb, Stichting Loswal de Bonnen en Stichting Liers Gevoel werd de uitzending mogelijk. In de WOS vond het comité een fijne samenwerkingspartner, waarmee de thuiseditievariant door alle inwoners van Westland, Midden-Delfland, Hoek van Holland en Maassluis via televisie en internet is mee te beleven.

datum en tijdstip 28-07-2024 om 9:30

datum en tijdstip 04-08-2024 om 9:30