zondag 30 augustus 2020 om 9:30

Heilig Avondmaal 4
Voorganger(s): Ds H. Koolhaas, Aalsmeer

Op zondag 30 augustus vieren we Avondmaal in de Regenboogkerk. Dat is anders dan anders, maar toch goed en fijn om dit nu wel te kunnen doen. Het Avondmaal wordt lopend gevierd. Er liggen op afstand van elkaar stukjes brood klaar, kleine bekertjes staan op een blad.
Normaal wordt er uitgedeeld, deze keer mogen we het zelf pakken, en op die manier de liefde van Christus tot ons nemen. Viert u thuis mee: zet een kaars klaar die u kunt aansteken als we in de kerk de kaarsen op tafel aansteken, zet iets te eten en te drinken klaar, zodat u mee kunt vieren. Goede dienst toegewenst.
CB

1. Streekverband De Tien
3. Hyde Park

Collecte 30 augustus Streekverband De Tien: Kenia-project Wim van den Burg
Al meer dan 30 jaar is Wim van den Burg actief bezig met zijn Kenia-project. Sinds een aantal jaren woont hij semi-permanent met zijn gezin in Kenia.
Het project is gelegen in het District Mpeketoni in het afgelegen noordoosten van Kenia.
De doelstellingen van het project zijn: het verbeteren van onderwijs, medische voorzieningen, het drinkwater en irrigatie, de landbouw, de economie en de leefomstandigheden van de arme bevolking in het algemeen. Uitgangspunt blijft dat alleen steun wordt verleend die van blijvende waarde is.
Inmiddels is het heel klein gestarte project uitgegroeid tot één multi-funtioneel centrum; op dit moment krijgen 260 kinderen onderwijs en zijn er 80 personeelsleden actief op het project, zowel in het onderwijs als op het landbouwproject.
Dit bijzondere project willen we blijven ondersteunen. Helpt u mee om dit mogelijk te maken?
Hartelijk dank. Voor meer informatie kijkt u op: www.wimvandenburg.nl of op de facebookpagina https://www.facebook.com/WimvandenBurgKeniaProject/.

Avondmaalscollecte 30 augustus Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark, (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Helaas is het op dit moment, i.v.m. de corona-maatregelen, niet mogelijk om in Doorn te verblijven. Wel willen we voor dit doel collecteren, zodat wanneer het weer mogelijk is, er weer een groep Westlanders een fijne week kan hebben op Landgoed Nieuw Hydepark. Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30

Hemelvaartsdag