zondag 5 mei 2024 om 9:30

Voorganger(s): ds. J. Steketee, Zwijndrecht

Stilstaan bij bevrijding, ook in tijden van bedreiging. Mooi om week in week uit samen te komen en het Evangelie van bevrijding door het kruis van Christus te blijven horen. Dat dit ons mag stimuleren daar waar mogelijk mee te werken aan bevrijding van wie niet bevrijd is, door te helpen, door gebed, door het evangelie te delen. Goed ook om samen te zingen: ‘Mijn schilde en de betrouwen, zijt Gij o God mijn Heer, op U zo wil ik bouwen, verlaat mij nimmer, dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt’.
CB

Kindernevendienst Daniëlle van Staalduinen
Oppasdienst Jenny van Berkel

Collectes
1. Kerk in Actie Noodhulp Oekraïne

Collecte 5 mei Kerk in Actie Noodhulp Oekraïne
Verwoeste huizen, een ontwrichte infrastructuur en nauwelijks warmte en elektriciteit. De grootschalige oorlog in Oekraïne gooide het leven en de toekomst van veel inwoners volledig overhoop.
Kerk in Actie werkt samen met kerken en hulporganisaties in Oekraïne die ontheemden en slachtoffers van de oorlog blijven helpen. Regionale hulpcentra geven kwetsbare kinderen - zoals in de frontlinie van Kharkiv - een veilige plek, delen voedsel en medicijnen uit aan iedereen die het nodig heeft en bieden hulp bij traumaverwerking.
Met uw gift in de collecte steunt u het programma Noodhulp van Kerk in Actie en helpt u inwoners en ontheemden in Oekraïne om de oorlog te overleven. Van harte aanbevolen.
Lees meer op: kerkinactie.nl/oekraine
De diaconie