zondag 16 augustus 2020 om 9:30

Voorganger(s): Ds C. Bartelink

Op 16 augustus is er een bijzondere dienst: de Heilige Doop zal bediend worden aan Sterre Helena Prins, Wilma van Peursen zal bevestigd worden in het ambt van diaken. Het is de bedoeling na afloop vooraan in de kerk te kunnen feliciteren, en daarna ook koffie te kunnen drinken, vooral buiten en eventueel ook in de grote zaal. Ds. Christi Bartelink zal na haar vakantie weer voorgaan.
Tijdens deze dienst is er oppas aanwezig. U kunt uw (klein)kinderen meenemen. Voordat de doop begint zullen de kinderen in de kerkzaal worden gehaald, zodat zij bij het doopfeest aanwezig kunnen zijn.
CB

Collectes
1. KIA Zending in Rwanda

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 16 augustus Kerk in Actie Zending voor de kerk van Rwanda
Vandaag collecteren we voor het werk van de Presbyteriaanse kerk in Rwanda. Rwanda is een klein maar dichtbevolkt land in Oost-Afrika met een zeer jonge bevolking. Het land is volop in ontwikkeling. De kerk helpt jongeren en arme gemeenteleden om meer inkomsten te krijgen. Jongeren leren een eigen bedrijf opzetten en worden ook getraind in allerlei leiderschapscursussen, die ze direct kunnen toepassen in hun kerk. Landbouwtrainingen en spaargroepen verbeteren het leven van veel mensen.
De wat oudere generatie heeft nog veel last van de genocide die daar in 1994 plaatsvond. In de kerk leren daders en slachtoffers met elkaar praten. Zo is de Rwandese kerk een plek van hoop, hulp en verzoening. Door uw bijdrage aan deze collecte kan de Rwandese kerk jongeren, armen en getraumatiseerde mensen een steun in de rug geven.
Wat kan de kerk doen met uw bijdrage? Voor 120 euro krijgt een jongere een training om een eigen bedrijf te kunnen starten, voor 215 euro wordt een spaargroep een jaar begeleid en voor 277 euro wordt een gespreksleider over trauma’s opgeleid.
Samen zijn we de kerk in actie, in Nederland en in Rwanda. Bedankt voor uw bijdrage.
Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl/kerkrwanda.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30

Hemelvaartsdag