zondag 22 september 2019 om 09.30 uur

Kindernevendienst Sander van Dijk
Oppasdienst Wilma de Wilde

Avondmaalcollecte 22 september Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio en heeft, parttime, een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent. In de afgelopen periode konden er weer een aantal zeevarenden worden ondersteund tijdens hun verblijf in het ziekenhuis. Een Filipijnse matroos die was gevallen en knieletsel had opgelopen, een Bulgaarse zeeman die was gevallen en beide enkels had gebroken werd dagelijks in het ziekenhuis bezocht en bemoedigd. Een Oekraïense hoofdwerktuigkundige bleek hersenletsel te hebben, hij en zijn vrouw zijn geholpen met praktische zaken, bijvoorbeeld overnachtingsmogelijkheden voor mevrouw. En tevens een Colombiaanse stuurman die bij aankomst in Rotterdam open tuberculose bleek te hebben. Na 17 dagen in isolatie mocht hij naar huis.
Voor de zeevarenden is het bezoek en de service die de diaconaal werker biedt heel belangrijk en prettig. Het bemoedigt hen tijdens hun verblijf in de Rotterdamse haven of het ziekenhuis. Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland.
Helpt u mee door uw bijdrage in deze avondmaalscollecte? Meer informatie? Kijk op: www.diaconaalhavenproject.nl

Collecte 22 september Streekverband De Tien: Mano a Mano Dominicaanse Republiek
De 10 diaconieën in het Westland ondersteunen Streekverband De Tien met giften voor projecten waarbij Westlanders betrokken zijn of die door Westlanders zijn opgezet. Stichting Mano a Mano is één van de projecten.
De projecten die de stichting in de Dominicaanse Republiek organiseert en uitvoert, liggen op het gebied van gebouwen voor onderwijs en gezondheidszorg en op het gebied van drinkwatervoorzieningen, latrines en het bouwen van huisjes. Inmiddels is er een school gebouwd en een tandartskliniek, zijn er vele kilometers waterleiding aangelegd en kranen geplaatst. Daarnaast zijn er in de loop van de jaren meer dan 300 latrines gebouwd en is er gewerkt aan renovatie en nieuwbouw van huizen. Er wordt gewerkt in het gebied rond Los Anones, San Cristobal, zo’n 1½ uur rijden ten noord-westen van de hoofdstad Santo Domingo. In dergelijke dorpen is men voor drink- en huishoudelijk water aangewezen op een vervuilde rivier en zijn er geen sanitaire voorzieningen. De huizen verkeren in zeer slechte staat, deze omstandigheden zorgen ervoor dat de hygiënische- en gezondheidsomstandigheden erg slecht zijn. Met het aanleggen van schoonwater-voorzieningen, het plaatsen van kranen en het bouwen van latrines en betere woningen zorgen we voor een duidelijke verbetering van deze situatie. Help mee en maak samen met ons het verschil voor deze mensen. Alvast uw hartelijke dank.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters
datum en tijdstip 22-04-2024 om 19:30

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst