Feestelijke opening - Zalencentrum 'Hemelsblauw' en Rehobothkerk Feestelijke opening - Zalencentrum 'Hemelsblauw' en Rehobothkerk

Datum en tijd: 17 december van 13.30 tot 16.30 uur
Locatie: Rehobothkerk, hoofdingang Endeldijk 5

Wij nodigen u van harte uit voor de feestelijke opening van het gerestaureerde en gerenoveerde kerkgebouw en zalencentrum. Het zalencentrum heeft de naam ‘Hemelsblauw’ gekregen en de kerk heet voorlopig nog 'Rehobothkerk'. Deze middag krijgt u de gelegenheid de nieuwe kerkzaal als concertzaal te ervaren met een muzikaal topprogramma met diverse muziekgezelschappen uit het Westland en daarbuiten.

Kerk, meetings en events
Het Westland krijgt er een prachtige concertzaal en evenementencentrum bij. Hier is ruimte voor muziekconcerten en voor cultureel en sociaal-maatschappelijke activiteiten zoals tentoonstellingen, oefenruimtes voor muziekgezelschappen, dans- en kaartclubs. Ook zijn er uitstekende faciliteiten voor vergaderingen, bijeenkomsten en congressen.
'Vreugde'
U kunt zaterdag 17 december luisteren naar het prachtige Öhms-orgel, dat bespeeld wordt door onze eigen organist Alexander Prins. De Westlandse Christelijke Oratoriumvereniging 'Excelsior' o.l.v. Leo den Broeder brengt onder andere het Gloria van Vivaldi ten gehore, begeleid door het muziekensemble 'Camerata Delft'. Het Westlands koor 'Kunst voor het Volk' onder leiding van José van Putten zingt een deel van de indrukwekkende Carmina Burana van Carl Orff. Zij worden begeleid door de pianiste Karina Markarova, organist Alexander Prins en een slagwerkensemble. Een van de orgelwerken die ten gehore worden gebracht is de solo cantate 'Jauchzet Gott in allen Landen' van Johan Sebastian Bach. Verder worden er werken van Bruckner, Dyson en Johann Sebastian Bach gespeeld en gezongen. Solisten die medewerking verlenen zijn de alt/mezzosopraan Eske Tibben, de sopraan Heleen Meijer en trompettist Maarten Elzinga.
Wilt u dit concert bijwonen?
Stuurt u dan een e-mail naar kerkrentmeesters@pkn-honselersdijk.nl
Aanmelden is noodzakelijk i.v.m. het te verwachten aantal bezoekers.

datum en tijdstip 28-07-2024 om 9:30

datum en tijdstip 04-08-2024 om 9:30