Door de Stille week naar Pasen toe! Door de Stille week naar Pasen toe!

Er waren drie schikkingen, gemaakt door Peter Wesstein, waar we naar konden kijken tijdens de dienst. Eerst op Witte Donderdag een dorre krans met daarop de Judaspenning, teken van het verraad door Judas. Op Goede Vrijdag een ‘gaffelkruis’ met naar bovenstaande armen, daarop klimop als teken dat het kruis voor Jezus niet het einde betekent. Wel is het omringd met zwarte, doodse stenen. Hij is echt voor ons gestorven.

Op Paasmorgen kwam de krans weer terug, nu omringd door witte bloemen, de kleur van Pasen. De zwarte stenen liggen nu uiteen, de ban van de dood is gebroken. Ook bloemen in andere kleuren zijn er tussen geplaatst om het vieren van Pasen te benadrukken, ook het groen keert terug: uit de dood bloeit met Pasen nieuw leven op!

Goede Paastijd, we gaan nu op weg naar Hemelvaart en Pinksteren, we proberen steeds beter te gaan begrijpen wat het betekent dat Christus is opgestaan.

datum en tijdstip 28-07-2024 om 9:30

datum en tijdstip 04-08-2024 om 9:30