Uitnodiging gemeenteavond 8 mei Uitnodiging gemeenteavond 8 mei
De gemeenteavond van 10 april stond in het teken van de verkoop van de Voorhoflocatie en de ontwikkelingsmogelijkheden van de Rehobothlocatie. Na de pauze kreeg u informatie over de mogelijkheden van de Rehobothlocatie. Veel vragen werden beantwoord, maar de informatie heeft ook veel nieuwe vragen opgeroepen. Daarom wordt er een aanvullende gemeenteavond gehouden op donderdag 8 mei 19.45 uur in de Rehobothkerk (vanaf 19.30 uur is er koffie in de hal van Rehoboth).
Op deze avond kunt u vragen stellen over de twee overgebleven scenario's. U krijgt een uitnodiging thuis met daarbij een samenvatting van de twee scenario’s die door het college van kerkrentmeesters verder zijn uitgewerkt. De kerkenraad zal uiteindelijk een keuze maken uit deze scenario’s.

Voorhoflocatie
De kerkenraad heeft, de gemeente gehoord hebbend, unaniem ingestemd met het bod, dat gemeente Westland heeft uitgebracht op de Voorhoflocatie. Dat betekent dat de afhandeling verder uitgewerkt gaat worden. Goed is te vermelden dat de verkoop pas definitief wordt na instemming door B & W en de gemeenteraad van gemeente Westland met het centrumplan Honselersdijk. Besluitvorming in de gemeenteraad hierover zal naar verwachting in september 2014 plaatsvinden.

Werkgroepen
Zoals gezegd op 10 april is het belangrijk dat de overgang van De Voorhof naar de Rehobothlocatie zo goed mogelijk verloopt. Zowel pastoraal, omdat we rekening willen houden met de gevoeligheden die bij veel mensen nog leven. Maar ook organisatorisch, want het is een veel omvattend proces, waarbij we rekening moeten houden met onze gemeenteleden en gebruikers van het zalencomplex en de kerk. Daarom komen er twee werkgroepen:
1) werkgroep ‘overstap’ om de verhuizing (pastoraal) goed te begeleiden
2) werkgroep ‘vernieuwing’, vanuit het college van kerkrentmeesters, aangevuld met deskundige kerkenraads- en gemeenteleden om het  renovatieproces te begeleiden en (in verschillende samenstelling) mee te denken over het nieuwe liturgisch centrum en het orgel.
Op de gemeenteavond hebben diverse gemeenteleden zich aangemeld. Als u ook geïnteresseerd bent om aan een van de werkgroepen deel te nemen dan kunt u zich nog aanmelden bij het college van kerkrentmeesters of de scriba van de kerkenraad.

datum en tijdstip 28-07-2024 om 9:30

datum en tijdstip 04-08-2024 om 9:30