Uitnodiging gemeenteavond 10 april Uitnodiging gemeenteavond 10 april
De kerkenraad nodigt gemeenteleden van de Protestantse gemeente Honselersdijk van harte uit voor een gemeenteavond op donderdag 10 april 19.45 uur in de Rehobothkerk.
Op deze avond krijgt u informatie over de verkoop van De Voorhof. Ook bespreken we het proces rond de overgang van De Voorhof naar de Rehobothkerk en de plannen rond de renovatie van de Rehobothkerk en het zalencomplex.

Protestantse gemeente Honselersdijk is al enkele jaren in onderhandeling met de gemeente Westland over de verkoop van de Voorhoflocatie. Het ziet er naar uit dat we nu een doorbraak hebben bereikt. De  gemeente Westland heeft een nieuw bod uitgebracht, dat wij met u willen bespreken. Wij willen de  informatie graag met u delen en uw mening hierover peilen.
Op de gemeenteavond krijgt u informatie over de verkoop en hebt u gelegenheid tot het stellen van vragen.

Werkgroepen
Het college van kerkrentmeesters werkt op dit moment een aantal scenario’s uit over de mogelijkheden van de Rehobothkerk en het zalencentrum. Daarin zullen we met elkaar keuzes gaan maken.
Het is belangrijk dat de overgang van De Voorhof naar de Rehobothkerk zo goed mogelijk verloopt. Zowel pastoraal, omdat we rekening willen houden met de gevoeligheden die bij veel mensen nog leven. Maar ook organisatorisch, want het is een veel omvattend proces, waarbij we rekening moeten houden met onze gemeenteleden en gebruikers van het zalencomplex en de kerk. Daarom willen we graag twee werkgroepen instellen:
1) werkgroep ‘overstap’ om de verhuizing (pastoraal) goed te begeleiden
2) werkgroep ‘vernieuwing’, vanuit het college van kerkrentmeesters, aangevuld met deskundige kerkenraads- en gemeenteleden om het  renovatieproces te begeleiden en (in verschillende samenstelling) mee te denken over het nieuwe liturgisch centrum en het orgel.
Op de gemeenteavond willen we deze werkgroepen instellen. Als u geïnteresseerd bent om aan een van de werkgroepen deel te nemen dan kunt u zich ook vooraf al aanmelden bij het college van kerkrentmeesters of de scriba van de kerkenraad.

Wees welkom op de gemeenteavond op 10 april in de Rehobothkerk!

De kerkenraad en het college van kerkrentmeesters

datum en tijdstip 28-07-2024 om 9:30

datum en tijdstip 04-08-2024 om 9:30