dinsdag 25 december 2018 om 09.30 uur

Eerste Kerstdag + Honsels Harmonie
Voorganger(s): Ds. Marius van Duijn

Op kerstmorgen gaat ds. Marius van Duijn voor. Honsels Harmonie zorgt voor de muzikale begeleiding. Houdt u rekening met de voorzang, die om 09.20 uur begint?
GJP

1. KIA Kinderen in de Knel

Collecte 25 december Kerk in Actie: Kinderen in de knel
Licht voor Syrische vluchtelingenkinderen in Libanon

Kerst is het feest van licht. Jezus' geboorte maakte Gods licht zichtbaar. We delen Zijn licht met elkaar en geven het door. Ook aan kwetsbare kinderen voor wie het leven vaak donker is. Zij verlangen naar een uitgestoken hand, een warm hart en een sterke schouder.
De Syrische bevolking lijdt al sinds 2011 onder een extreem gewelddadige burgeroorlog. Bijna vijf miljoen Syriërs zijn het land ontvlucht en verblijven in buurlanden als Turkije, Libanon en Jordanië.
De vluchtelingen leven daar in extreme armoede. Kerk in Actie steunt via het ACT Alliance netwerk kerken en kerkelijke organisaties in Libanon en Jordanië. Zij delen voedselpakketten uit en helpen ontheemden bij het zoeken naar onderdak en werk. Ook zorgen deze kerken en organisaties dat vluchtelingenkinderen onderwijs volgen en bieden zij psychologische hulp. Verder delen zij medische en hygiënepakketten uit en verbeteren zij drinkwater- en sanitaire voorzieningen.
Help u mee om deze collecte tot een succes te maken? Heel hartelijk dank.
Wilt u meer informatie? Kijk dan op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/materialen-advent-en-kerst-2018 of op de facebookpagina van Kerk in Actie.

Pinksteren
datum en tijdstip 19-05-2024 om

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 19-05-2024 om 10:30