zondag 9 december 2018 om 09.30 uur

Tweede Advent
Voorganger(s): Proponent Willem Nijsse

In deze 2e Adventsviering is proponent Willem Nijsse vanmorgen onze gastvoorganger.
GJP

1. PKN Pastoraat

Collecte 9 december PKN Pastoraat
Vrijwilligers spelen in het pastoraat een belangrijke rol. Die rol wordt groter in gemeenten waar het aantal predikanten en kerkelijk werkers kleiner wordt. De Protestantse Kerk brengt in een aantal plaatsen in het land vrijwillige werkers in het pastoraat samen in een ‘leergemeenschap pastoraat’ met als doel van elkaar te leren door informatie uit te wisselen en elkaar te bevragen. Het aantal plaatsen wordt het komende jaar uitgebreid.
Naast deze leergemeenschappen wordt geëxperimenteerd met andere nieuwe vormen van leren, zoals de e-learning ‘pastorale gesprekken’.
E-learning maakt gebruik van afwisselende leermiddelen zoals filmpjes en stellingen. Vrijwillige werkers in het pastoraat kunnen de leerstof zelfstandig verwerken, op een zelfgekozen tijdstip en locatie. Samen met plaatselijke gemeenten werkt de Protestantse Kerk aan laagdrempelige vormen voor onderlinge zorg en pastoraat.
Ervaringen worden gebundeld en beschikbaar gesteld voor andere gemeenten. Dit soort nieuwe vaardigheden zijn nodig om bij te blijven in een veranderende kerk waar het steeds meer aankomt op vaardigheden van gemeenteleden zelf.
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank! Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl.

Pinksteren
datum en tijdstip 19-05-2024 om