zondag 2 december 2018 om 09.30 uur

Eerste Advent met Heilig Avondmaal + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): Ds. Piet Schelling, Monster

Vanmorgen komen we samen rondom de Avondmaalstafel. We vieren met elkaar het Heilig Avondmaal. Vieren, want in het ontvangen van het brood en de beker moedigt Jezus ons aan te gedenken wat Hij voor ons gedaan heeft en uit te blijven zien naar wat komt. De belofte van zijn Vader, die door het lichaam en bloed van Jezus Christus bekrachtigd werd, wordt ons gewaar tijdens het Heilig Avondmaal. De woorden die Jezus toen sprak en die nog steeds klinken, herinneren ons daaraan. Wanneer we dat overdenken in de week voorafgaand aan het deelnemen, worden we ons bewust van onze eigen plaats daarin. We komen in deze voorbereidingstijd misschien tot inzichten die ons verder helpen. En mogen we ons genodigd weten om aan te gaan en deel te hebben aan de maaltijd van onze Heer en Heiland.
Ds. Piet Schelling uit Monster gaat in deze dienst voor.
GJP

1. Streekverband De Tien
3. Avondmaalcollecte Havenproject

Collecte 2 december Streekverband De Tien: Keniaproject Wim van den Burg
Al bijna 30 jaar is Wim van den Burg actief bezig met zijn Kenia-project. Sinds een aantal jaren woont hij semi-permanent met zijn gezin in Kenia.
Het project is gelegen in het District Mpeketoni in het afgelegen noordoosten van Kenia.
De doelstellingen van het project zijn: het verbeteren van onderwijs, medische voorzieningen, het drinkwater en irrigatie, de landbouw, de economie en de leefomstandigheden van de arme bevolking in het algemeen. Uitgangspunt blijft dat alleen steun wordt verleend, die van blijvende waarde is.
Inmiddels is het heel klein gestarte project uitgegroeid tot 1 multi-functioneel centrum, 55 schoolgebouwen, 20.000 schoolboeken, 2.200 schoolbanken, 63 waterputten, 89 toiletunits, 1 dokters’ huis, 1 ziekenhuis, 1 maïsmolen, 1 kerk, 15 woningen en 60 fietsen.
Op dit moment krijgen 260 kinderen onderwijs en zijn er 80 personeelsleden actief op het project, zowel in het onderwijs als op het landbouwproject.
Dit bijzondere project willen we blijven ondersteunen. Helpt u mee om dit mogelijk te maken?
Hartelijk dank. Voor meer informatie kijkt u op: www.wimvandenburg.nl of op de facebookpagina https://www.facebook.com/WimvandenBurgKeniaProject/.

Avondmaalscollecte 2 december Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio en heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent.
In 2017 konden weer veel zeevarenden op hun schepen worden bezocht. Het ging om een totaal van 263 schepen. Bijzondere aandacht is er voor mensen aan boord van schepen die reizen maken van een maand of langer en in Europa alleen Rotterdam aandoen. Ook mensen die wegens ligtijden van soms maar een paar uur niet kunnen passagieren krijgen aandacht. Het kunnen praten met iemand van ‘buiten’ over persoonlijke zaken thuis of in het schip staat hoog op het verlanglijstje van maritieme werkers. De meest gevraagde hulp is assistentie bij het opwaarderen van simkaarten, waarmee ze met ‘thuis’ kunnen communiceren. Tevens werden er in het afgelopen jaar 35 zieke zeevarenden in totaal 98 maal bezocht. Door beleid en regelgeving is de tendens dat er minder mensen ziek worden of een ongeluk krijgen. Omdat zij volgens protocol altijd geïsoleerd worden hebben zij erg veel behoefte aan bezoek en service.
Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland. Helpt u mee door uw bijdrage in deze avondmaalscollecte? Meer informatie? Kijk op: www.diaconaalhavenproject.nl.

Pinksteren
datum en tijdstip 19-05-2024 om