zondag 20 mei 2018 om 09.30 uur

Pinksteren + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): Dhr. Gertjan Pellikaan

Pinkteren: feest van de uitstorting van de Heilige Geest. En tevens de geboorte van de kerk in Christus. Dat laatste begrijpen we nog wel: het was de tijd waarin de eerste gemeente ontstond die ook nog eens een snelle groei kende. Maar met de Heilige Geest hebben we - protestanten - doorgaans wat meer moeite. Komt dat omdat we er geen vat op hebben? Of omdat Hij te pas en te onpas gebruikt (dan wel misbruikt) wordt? Of kennen we Hem te weinig?
Zondagmorgen hoop ik dat Gods Geest ons zelf aanraakt en duidelijkheid verschaft: 'Want de Geest spreekt alle talen en doet ons elkaar verstaan'.
GJP

1. KIA Pinksterzending

Collecte 20 mei Kerk in Actie Pinksterzending
Versterk de kleine kerken in Bangladesh

In het islamitische Bangladesh behoren christenen tot de armste bevolkingsgroepen. Met het Mymensingh church care program ondersteunt de Baptist Church of Mymensingh, partner van Kerk in Actie hen op allerlei manieren: leiderschapstrainingen voor voorgangers, alfabetiseringscursussen en bijbelonderwijs voor volwassenen en huiswerkbegeleiding voor kinderen. Daarnaast biedt de kerk vrouwen bij voorbeeld naailessen aan, zodat ze vanuit hun eigen huis extra geld kunnen verdienen om hun gezin te onderhouden.
Aan gemeenteleden worden microkredieten verstrekt om trainingen te volgen zoals groente verbouwen of een koe te verzorgen. Daarmee kunnen ze het gezinsinkomen verhogen en een leven leiden boven de armoedegrens.
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Meer informatie: www.kerkinactie.nl/onderwijsbangladesh