donderdag 29 maart 2018 om 19.30 uur

Witte Donderdag + Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. B. Schoone, Poeldijk

We gedenken de avond waarop Jezus met zijn leerlingen samenkomt om met elkaar de maaltijd te gebruiken. Het werd een bijzondere maaltijd waarbij Hij opdroeg deze te blijven herhalen. Om te gedenken. Om ons te herinneren aan de bedoelingen van zijn Vader welke Hij in Jezus Christus heeft laten zien. En om vooruit te kijken. Om ons te sterken in het verwachtingsvol uitzien naar de vervulling van Zijn belofte, die in Jezus' werken zijn verankerd. Dat gedenken en vooruitzien doen we vanavond door met elkaar deel te nemen aan het Heilig Avondmaal en ons in Hem verbonden weten.
Ds. Bart Schoone leidt deze avondviering.

Avondmaalscollecte 29 maart Diaconaal Havenproject Rotterdam
De Diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio en heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent.
In de afgelopen periode is hulp geboden aan verschillende zeevarenden die een ongeval hadden gehad. De hulp bestaat dan uit bezoeken brengen en ondersteuning geven.
Ook steunt hij een aantal opvarenden van een schip wat aan de ketting ligt. De rederij betaalt geen salaris meer uit. Door de uitleg van de procedures en door contact te leggen met de vakbond en de advocaat kon hij ze bijstaan.
Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland.
De stichting heeft dringend extra financiële middelen nodig. Helpt u mee door uw bijdrage in deze avondmaalscollecte? Meer informatie? Kijk op: www.diaconaalhavenproject.nl.

Vergadering Diaconie
datum en tijdstip 06-05-2024 om 19:30