zondag 4 februari 2018 om 09.30 uur

Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Veel mensen op deze aardbol kunnen Jezus wel waarderen als een bewonderenswaardige en inspirerende man. Daar blijft het dan ook bij. Maar is dat ook zo? Waarom is Jezus eigenlijk gekomen? Als we Hem volgen in wat Hij heeft gedaan, dan ontdekken we al gauw dat zijn missie meer diepgang had dan bewondering oogsten en inspirerend zijn. In talloze gelijkenissen geeft Hij er zelf woorden en beelden aan. Deze morgen de gelijkenis van het mosterdzaadje (Marcus 4:26-34). Het gaat over het Koninkrijk van God. Wat is dat eigenlijk? En hoe nabij is het?

1. KIA Werelddiaconaat

Collecte 4 februari - Kerk in Actie Werelddiaconaat
Onder dwang werken duizenden kinderen in Ghana in de visserij op het Voltameer. Deze kindslaven, vooral jongens, worden vastgehouden op kleine eilandjes. Ze moeten zwaar en gevaarlijk werk doen en worden uitgebuit.
Het Voltameer is een enorm stuwmeer, zo groot als Friesland en Groningen samen. De kinderen komen voornamelijk uit kwetsbare en arme gezinnen uit andere delen van het land. Ze leven ver van de bewoonde wereld en kunnen geen kant uit. Hun bazen behandelen hen als slaven.
Partnerorganisatie Challenging Heights bevrijdt kindslaven en vangt hen tijdelijk op. Voordat ze naar huis gaan, krijgen ze intensieve psychologische hulp en onderwijs. Ook krijgt hun familie hulp om een beter bestaan op te bouwen.
Met deze collecte steunt u het werk van Challenging Heights en andere werelddiaconale projecten van Kerk in Actie. Van harte aanbevolen!
Kijk voor meer informatie op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/kinderen-uit-slavernij-in-visserij of https://www.facebook.com/kerkinactie
De diaconie