zondag 12 november 2017 om 09.30 uur

Voorganger(s): Mw. ds. G. de Haan, De Lier

Vanmorgen gaat mevr. ds. G. de Haan uit De Lier ons voor. We gedenken in deze dienst twee onlangs overleden gemeenteleden: mevr. Knoppert-Swaneveld en dhr. Hofland.

In het gemeenteblad KerkKompas wordt melding gemaakt van een taizéviering in Achter de Bergen op zondagavond 12 november. Dit klopt niet. Er is a.s. zondagavond geen avonddienst.
GJP

1. KIA Binnenlands Diaconaat

Collecte 12 november Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat
Op vakantie gaan is voor de meeste mensen in Nederland heel gewoon. Voor vluchtelingen, asielzoekers en hun kinderen is het juist iets bijzonders. Normale vakanties zijn voor hen te duur. Terwijl het – zeker voor kinderen – erg fijn is om te kunnen spelen en ontspannen en even weg te zijn van alle onzekerheid en de vaak stressvolle woonsituatie.
Daarom biedt VluchtelingenWerk asielzoekers- en vluchtelingenkinderen van 6 tot 18 jaar én eenoudergezinnen jaarlijks een vakantie aan. Daar wordt volop gebruik van gemaakt. Naast de reguliere vakantieweken is er ook een aanbod van themaweken en vakantieactiviteiten op of in de buurt van het asielzoekerscentrum. Er wordt bijvoorbeeld een circusweek georganiseerd, maar ook sport-, theater- en muziekweken. De eenoudergezinnen kunnen zich vermaken met o.a. samen fietsen, kookworkshops, kaarsen maken en het bezoeken van attracties. VluchtelingenWerk Nederland werkt samen met verschillende organisaties om de vakantieweken te realiseren, zoals Nivon, YMCA, Humanitas en Stichting Capriool. Helpt u
mee om dit mogelijk te maken? Kijk voor meer informatie, foto's en filmpjes op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/kindervakantieweken-voor- vluchtelingen#more-info.

datum en tijdstip 28-04-2024 om 9:0