zondag 29 november 2020 om 9:30

1e Advent
Voorganger(s): Gertjan Pellikaan, Maasdijk

Zondag wordt de eerste adventskaars ontstoken, de eerste stap op het grote feest van licht in onze duisternis, door de geboorte van Christus als mensenkind op deze aarde. We hopen dat er kindernevendienst in de kerk kan plaatsvinden, inmiddels is besloten dat het project steeds door iemand verteld zal worden, en dat er geen kindernevendienst is alleen. Alleen op Kerstmorgen is er wel kindernevendienst. Op de Kerstmorgen zullen een aantal kinderen uit de gemeente wat liederen ten gehore gaan brengen! Wij volgen het project ‘Ik zie toekomst in jou’. Inmiddels zijn prachtige poppen gemaakt om van week tot de week de verhaallijn handen en voeten te geven. Iedere week zijn er twee poppen, en ket Kerst zullen alle poppen rondom de kribbe staan.
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. PKN Kinderen in de knel
3. Deurcollecte Kerk

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 29 november Kerk in Actie Kinderen in de Knel Oekraïne
School van onze Dromen biedt kinderen veiligheid
Veel weeskinderen en kinderen met gedragsproblemen in Oekraïne worden opgevangen in staatsinternaten, die moeite hebben om een echt gezinsvervangend huis te zijn. Zo ook in het stadje Vynnyky. Het personeel van dit staatsinternaat voor basis- en middelbaar onderwijs had moeite met de minimale voorzieningen voor de kinderen: het eten was ongezond, de medische zorg was slecht, het personeel was onverschillig ten opzichte van de kinderen. Directrice Liliya Svystovych richtte daarom de School of our Dream Vynnyky op om deze kinderen betere kansen te geven.
Deze school zet zich in om het speciaal onderwijs in internaten positief te veranderen. Ze trainen personeelsleden hoe ze een goede, liefdevolle relatie kunnen opbouwen met de kinderen, hun ouders, voogden of verzorgers. Het personeel leert om te gaan met de sociale problemen en gedragsproblemen. Er is een uitwisseling met een school in Polen, die zich hier ook voor inzet. Daarnaast wordt het gebouw opgeknapt tot een veilige, schone en vrolijke leefomgeving voor kinderen.
Helpt u mee om dit project verder te kunnen ontwikkelen? Hartelijk dank voor uw bijdrage.
Kijk voor meer informatie en filmpje over het project op: