zondag 6 september 2020 om 9:30

Voorganger(s): Gertjan Pellikaan, Maasdijk

Op 6 september hoopt Gert Jan Pellikaan weer bij ons voor te gaan: dat wordt weer een
mooie ontmoeting met elkaar!

1. K.I.A. Werelddiaconaat

Collecte 6 september Kerk in Actie Werelddiaconaat Noord-Ghana: alfabetisering Ghanese kerk leert mensen lezen en schrijven
In afgelegen dorpen in Noord-Ghana gaan steeds meer kinderen naar school, maar zijn veel volwassenen nog analfabeet. De school was ver weg, ze moesten jong werken of ouders vonden onderwijs niet nuttig. De kerk in Noord-Ghana leert hen alsnog lezen en schrijven in hun eigen taal. James Neindow (24) geeft les in een van deze dorpen. Hij komt iedere dag op de fiets, die hij van de kerk kreeg. Het valt hem op hoe leergierig de mensen zijn. Waarom willen Suale en Mirjam zo graag leren lezen? Suale (32): “Dan kunnen mensen me niet zo makkelijk voor de gek houden.” Mirjam (27): “Ik wil de Bijbel lezen en leren over gezondheid.” Samen zijn we de kerk in actie: in Nederland en in Ghana. Helpt u mee, zodat de Ghanese kerk meer mensen kan leren lezen? Wat kan Kerk in Actie doen met uw bijdrage? Voor: 3,50 euro: een bijbel in eigen taal, voor: 17 euro: een schoolbord en voor: 250 euro: training nieuwe docenten.
Helpt u mee om de mensen in Ghana te leren lezen en schrijven? Bedankt voor uw steun!
Wilt u meer informatie? Kijk op: www.kerkinactie.nl/kerknoordghana.

Collectes
Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

datum en tijdstip 28-04-2024 om 9:0