zondag 21 juni 2020 om 9:30

Voorganger(s): Ds C. Bartelink

Orde van Dienst
Liederenblad

Op 21 juni zullen we géén Avondmaal vieren!! Het is lastig met alle maatregelen van dit moment, en we moeten keuzes maken wat we wel en niet doen. Met Witte Donderdag was het mooi en goed dit wel te doen, thuis en in de kerk met een zeer beperkt aantal medewerkers, met ruim dertig mensen in de kerk wordt dit nu wel ingewikkelder. Dat spijt ons wel, maar op dit moment staat toch veiligheid voor ieders gezondheid voorop.
Daarom hebben we voor deze zondag gekozen aandacht te geven aan een aantal kinderen die gaan overstappen van de kindernevendienst naar de tienerdienst. Hier hebben we best wel even over moeten nadenken, maar we weten niet naar wanneer we dit dan moeten uitstellen, en de deze kinderen nemen nu toch ook afscheid van hun basisschool. Bij deze dienst hebben die kinderen en hun gezinsleden ‘voorrang’ op de dertig kerkgangers. We gaan iets bijzonders doen, waarbij we wijsheden met elkaar gaan uitwisselen. Voor meer details, zie de gemeentemail van deze week.
CB

Gebedsintenties kunnen gemailed worden aan dschristibartelink@tele2.nl

1. KIA Werelddiaconaat

Collecte 21 juni Kerk in Actie Werelddiaconaat
Ondanks getekende vredesakkoorden is er in grote delen van Colombia nog geen sprake van vrede. Elke dag komen mensen om door politiek geweld, worden mensen ontvoerd of uit hun huis verjaagd. Velen zoeken hun toevlucht in de hoofdstad Bogotá om aan het geweld te ontkomen. Daar komen ze terecht in arme volkswijken.
Samen met de lokale partnerorganisatie Mencoldes helpt Kerk in Actie hen daar een nieuw bestaan op te bouwen, bijvoorbeeld met een eigen bedrijf of winkel. Ook biedt Mencoldes psychosociale hulp en zijn er trainingen in weerbaarheid zodat mensen zelf kunnen opkomen voor hun rechten. Het motto van Mencoldes is: ‘Mensen helpen om zichzelf te kunnen helpen’. Helpt u mee? Hartelijk Dank!
Met de opbrengst van deze collecte steunt Kerk in Actie het werk voor de ontheemden in Colombia en andere werelddiaconale projecten.
Meer informatie op www.kerkinactie.nl/ontheemdencolombia.