zondag 31 maart 2019 om 09.30 uur

4e zondag in de veertigdagentijd + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. Gertjan Pellikaan

We overdenken zondagmorgen hetzelfde bijbelgedeelte als dat van de kinderen die naar de kindernevendienst gaan: Lucas 23:1-25. We hebben het dan over Jezus die is gevangengenomen en verhoord wordt door Pilatus en Herodes. Uiteindelijk wordt Jezus de zondebok en lacht de vrijheid Barabbas tegemoet. Zou Barabbas daarmee de eerste mens zijn geweest die bevrijd werd door het bloed van Jezus Christus? En als de schuldige Barabbas erdoor bevrijd is, hoe hebben wij daar dan profijt van? Of is Barabbas niet door Jezus' bloed vrijgekomen, maar hebben mensen hem de vrijheid in geschreeuwd door doelend op Jezus te scanderen: Kruisig Hem? Dat wordt een interessante kwestie.
GJP

1. Diaconie Lepra stichting
3. Deurcollecte

Collecte 31 maart Leprazending
Op deze zondag collecteren we voor het werk van Leprazending. Al meer dan 140 jaar zet deze stichting zich in voor mensen die lijden aan lepra. Lepra is een ziekte die wordt veroorzaakt door een bacterie en komt voor in een aantal landen in Afrika en Azië. Slechte gezondheidszorg en een slecht afweersysteem zijn de belangrijkste oorzaken waardoor mensen lepra krijgen. Ieder jaar worden er 200.000 mensen geregistreerd met lepra, waaronder 18.000 kinderen.
Leprazending streeft er naar om er voor te zorgen dat er in 2035 mensen geen lepra meer kunnen krijgen. Hier werken ze aan door op 5 fronten te werken aan een wereld zonder lepra. Dit doen ze door: medische zorg en revalidatie te bieden, mensen zelfredzaam te maken, te voorzien in eerste levensbehoeften, te zorgen voor participatie in de maatschappij en de kennis over lepra te verbeteren.
Helpt u via deze collecte mee om de leprapatiënten te helpen? Hartelijk dank!
Wilt u meer informatie? Kijk op: www.leprazending.nl .

Vergadering Diaconie
datum en tijdstip 06-05-2024 om 19:30