zondag 27 januari 2019 om 09.30 uur

Eredienst + viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. G. van de Kamp, Delft

Zondagmorgen is de Avondmaalstafel gereed gemaakt en gaat de nodiging uit om met elkaar het Heilig Avondmaal te vieren. In het delen van het brood en de beker herinneren we ons de werken die Jezus Christus voor ons heeft volbracht en vieren we de verbondenheid met Hem. Door dit als geloofsgemeenschap te doen, vieren we ook onze onderlinge verbondenheid in Hem. Voorganger is ds. G. van de Kamp uit Delft.
GJP

1. Streekverband De Tien
3. Hydepark

Collecte 27 januari Streekverband De Tien: Stichting Hart voor Afrika
Deze zondag collecteren we voor Streekverband De Tien. Bij elke dienst waarin avondmaal wordt gevierd collecteren we voor dit doel. Eén van de projecten van De Tien is Stichting Hart voor Afrika.
Tijdens haar studietijd werd Corine ‘t Hart uit 's-Gravenzande geraakt door de miserabele situatie waarin veel jonge Afrikaanse vrouwen zich bevinden. Veel meisjes krijgen in hun jeugd niet de kans een stevig fundament te leggen voor de rest van hun leven. Traditionele opvattingen en ondermaats onderwijs spelen een rol.
Corine heeft in de stad Mwansa aan het Victoriameer in Tanzania, 8 meisjesgroepen van 12 tot 15 meisjes opgezet om de situatie van deze vrouwen te verbeteren. De meisjesgroepen komen 2 keer per week bij elkaar en krijgen theorielessen en zijn interactief met opdrachten en discussies bezig. Zij krijgen praktijk van creatieve lessen zoals haken, batikstoffen bewerken, een handeltje opzetten met microkrediet. Er zijn mentoren opgeleid die het werk uiteindelijk zelfstandig kunnen voortzetten.
We bevelen deze collecte van harte bij u aan. Voor meer informatie kunt u kijken op www.streekverband-de-tien.nl.

Avondmaalscollecte 27 januari Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Komend jaar hopen weer een groot aantal Westlanders te genieten van een heerlijke vakantie in Doorn op landgoed Nieuw Hydepark. Voor deze mensen zeer bijzonder om daar te mogen verblijven. In het lectuurrek in Hemelsblauw staat het verslag van de vakantie van 2018, een aanrader om eens te lezen en mee te genieten.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Vergadering Diaconie
datum en tijdstip 06-05-2024 om 19:30