donderdag 28 maart 2024 om 19:30

1. De Tien, Stichting Elim
2. A Cup for Humanity

Collecte 28 maart Streekverband De Tien: project Stichting Elim
Stichting Elim is een belangrijk project voor kinderen in Anjungan, West-Kalimantan, Indonesië. De twee voornaamste activiteiten zijn het onderhouden van een kinderhuis en een agrarische school.
Stichting Elim richt zich op kinderen die al heel jong hun ouders moeten missen. Ook zijn er zwerfkinderen waarvan de ouders niet voor hen kunnen zorgen. De meeste kinderen hebben traumatische ervaringen achter de rug.
In deze uithoek van Indonesië zijn er geen lokale autoriteiten die zorg verlenen waardoor de bevolking is aangewezen op particulier initiatief waarop Elim zich richt.
Daarom is zorg en aandacht voor huisvesting, scholing, voeding, kleding en medische zorg voor de kinderen hard nodig. De medewerkers van Stichting Elim willen de negatieve spiraal doorbreken en kinderen kans geven op een beter bestaan. Helpt u mee?
Kijk voor meer informatie op: www.streekverband-de-tien.nl of www.stichting-elim.nl
De diaconie

Avondmaalscollecte 28 maart: Streekverband De Tien: A Cup for Humanity
In 2019 is stichting A Cup for Humanity opgericht met als doel genocide slachtoffers in Congo en in Rwanda hulp te bieden. In 1994 werden tijdens de genocide in Rwanda tussen de 500.000 en 1.000.000 mensen vermoord. Voor de achtergebleven getraumatiseerde bevolking is veelal geen hulp.
Voor slachtoffers bieden we opleiding in een naaiatelier en organiseren we bijeenkomsten. De aanwezigen kunnen dan hun verhaal delen, we zingen met elkaar en ook delen we altijd een gezamenlijke maaltijd. We proberen ook geregeld de jaarlijkse ziektekosten voor een aantal genocideslachtoffers te betalen.
In Nederland bestaat ons bestuur uitsluitend uit vrijwilligers. In Rwanda werkt Paul Mutama voor ons. Middels rapportages, verslagen en overleggen houdt Paul ons op de hoogte van de ontwikkelingen van onze projecten in Rwanda.
Voor meer informatie kijkt u op: www.acupforhumanity.org
De diaconie

datum en tijdstip 28-04-2024 om 9:0