zondag 30 juni 2019 om 09.30 uur

1. Streekverband De Tien
3. Nieuw Hydepark

Collecte 30 juni Streekverband De Tien
Deze zondag collecteren we voor Streekverband De Tien. Bij elke dienst waarin avondmaal wordt gevierd collecteren we voor dit doel. Eén van de projecten van De Tien is Stichting Jarikin.
De stichting is al bijna 25 jaar actief in Haïti en richt zich vooral op scholing, zowel basisonderwijs als beroepsonderwijs. Onderwijs helpt in dat proces naar onafhankelijkheid en zelfwerkzaamheid. Alles gericht op een betere toekomst voor de bevolking van Haïti. Op dit moment is de stichting bezig met de bouw van 2 scholen: één voor het basisonderwijs en één voor het beroepsonderwijs.
De basisschool maakt gebruik van goed lesmateriaal, gekwalificeerde leraren, één maaltijd voor iedere leerling per dag en tweemaal per jaar een medisch onderzoek.
Het geven van een maaltijd aan de kinderen verlicht het gezin en geeft het kind een goede basis. Momenteel heeft 20% van het Haïtiaanse bevolking geen dagelijkse maaltijd en dan spreken wij over één maaltijd per dag. Daarom is de maaltijd op school zo onmisbaar.
Als gevolg van de aardbeving in 2010 kunnen vele duizenden jongeren niet meer naar school om een beroep te leren. Ceprofojul is een beroepsschool in Haïti waar les wordt gegeven in verschillende vakopleidingen, zoals een kook- en serveeropleiding, naai- en kleermakersopleiding, computer- en boekhoudopleiding.
Door de officiële erkenning van de Haïtiaanse overheid hebben de leerlingen die op deze school zitten een officieel diploma en bij het verlaten van de school een baan. We bevelen deze collecte van harte bij u aan. Voor meer informatie kunt u kijken op www.streekverband-de-tien.nl of https://www.jarikin.nl.

Avondmaalcollecte 30 juni Nieuw Hydepark
Al vele jaren organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Na de zomervakantie hopen weer een groot aantal Westlanders te genieten van een heerlijke vakantie in Doorn op landgoed Nieuw Hydepark.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.