zondag 5 juni 2022 om 9:30

Oppasdienst Daniëlle van Staalduinen

1. Kerk in Actie Zending

Collecte 5 juni Pinksterzending Zuid-Afrika
Veel arme boeren in de Zuid-Afrikaanse provincie KwaZulu-Natal leven al generaties lang in armoede. Ze geloven niet dat hun leven ooit zal verbeteren. Een christelijke ontwikkelingsorganisatie doorbreekt deze mentaliteit door boerenfamilies te laten samenwerken. De organisatie inspireert hen met bijbelverhalen en leert hun hoe ze met betere landbouwmethoden de voedsel-opbrengst kunnen verhogen. In het kader van ‘jong geleerd, oud gedaan’ investeert de organisatie juist ook in kinderen zodat er een structurele verbetering van de leefomstandigheden optreedt.
Vandaag is het Pinksteren: het feest van de Geest die mensen over de hele wereld inspireert. De arme boeren in KwaZulu-Natal zijn daar een prachtig voorbeeld van.
Lees meer op: kerkinactie.nl/bijbelsboeren
De diaconie