zondag 21 november 2021 om 9:30 EN 11:30

Laatste Zondag K.J.
Voorganger(s): ds Christi Bartelink

Het is Eeuwigheidszondag, we hebben ditmaal opnieuw twee diensten om toch alle families te kunnen ontvangen. In Kerkkompas staan de namen van de gemeenteleden die we zullen gedenken en in welke dienst. Verder houden we ons aan de regels: handen reinigen bij binnenkomst, bij verplaatsing dragen we een mondkapje, en de stoelen staan weer wat op afstand. Dat deze diensten voor ieder die erbij is, of verbonden is, hoop mogen geven!
CB

Kindernevendienst Marinda Wiersma
Oppasdienst Gerda Lindhout

1. PKN Pastoraat

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 21 november PKN Pastoraat
In het pastoraat draait het om nabijheid. En juist dat was lastig in coronatijd. Nieuwe vormen van liefdevolle aandacht werden bedacht. Het pastorale werk deed er meer dan ooit toe. In Nederland werken er zo’n 500 geestelijk verzorgers vanuit de Protestantse Kerk in het pastoraat buiten de plaatselijke gemeenten, in onder meer de zorg, de scheepvaart, de krijgsmacht en de luchthaven. Daar maken zij de kerk zichtbaar. Ook veel gemeenteleden hebben daarin als vrijwilliger een rol. Om hen toe te rusten in hun pastorale taken ontwikkelt de Protestantse Kerk trainingen en materialen, zoals ‘De kleine gids voor onderling pastoraat’. Ook voor kerkenraden en predikanten verschijnt er materiaal, zoals de handreiking ‘Mens tot het einde’, over de begeleiding van mensen met dementie, hun naasten en hun zorgverleners. Met uw bijdrage aan de collecte steunt u de Protestantse Kerk in het ontwikkelen van pastorale trainingen en toerustingsmaterialen. Van harte aanbevolen.
Kijk voor meer informatie op: https://www.protestantsekerk.nl/thema/pastoraat.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters