zondag 20 september 2020 om 9:30

Startzondag
Voorganger(s): Ds C. Bartelink

Komende zondag 20 september is onze startzondag, een dienst voor jong en ouder samen, een verbindend vieren dienst zoals dat zo mooi heet. Deze zondag zullen Henk Koene en Wilma de Wilde worden voorgesteld als nieuwe leden van het College van Kerkrentmeesters. Na de dienst drinken we samen koffie, in de grote zaal en buiten. Als u/jij van fietsen houdt, kom dan op de fiets naar de kerk. Na de koffie kan wie dat wil een uurtje meefietsen. Voor de kinderen is er een kinderbijbelquiz, waar ook ouderen bij aan kunnen sluiten. Voor na de quiz en het fietsen: neem zelf wat besmeerde boterhammen of broodjes mee. Door een eenvoudige picknick te houden, kunnen we toch elkaar wat langer dan anders elkaar ontmoeten en bijpraten. Dus: denk aan eventueel een fiets, een eigen lunchpakketje, een flesje water of een pakje sap.

De samenzang is iets wat we met elkaar heel erg missen. Onze kerkzaal wordt nu door een aantal koren gebruikt als oefenruimte, en ook onze cantorij gaat weer beginnen. Het lijkt ons daarom belangrijk om meer kerkgangers de ruimte te geven om mee te zingen, als gemeentezang. Daarmee ontlasten we ook vrijwilligers die nu wel vaak aan de beurt zijn geweest. Per zondag kunnen de mensen die op de voorste rij zitten alle liederen meezingen. Ook zullen we het slotlied en het amen na de zegen wel met elkaar zingen, omdat we daarna toch de kerkzaal gaan verlaten. Sommige mensen hebben last gehad van tocht, en ook dat gaan we anders doen, voor tocht hoeft u dus niet meer bang te zijn; de kosters ventileren voor en na de dienst en andere bijeenkomsten.
CB

Collecte
Kerk in Actie Help een stille ramp voorkomen

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

Collecte 20 september Kerk in Actie Help een stille ramp voorkomen
Corona: een ramp van ongekende omvang. De gevolgen van de coronacrisis worden wereldwijd steeds zichtbaarder. In veel landen in bijvoorbeeld Azië en Afrika lijkt het aantal besmettingen beperkt. Tegelijkertijd voltrekt zich hier een ramp die nog veel grotere gevolgen kan hebben. Door de verplichte lockdowns hebben mensen geen werk, geen inkomen en geen eten. De gezondheidszorg is onvoldoende of niet aanwezig. Ziekte, honger en dood bedreigen een heleboel mensen.
Een catastrofe dreigt. Kerk in Actie ondersteunt kerken die deze stille coronaramp helpen te voorkomen. De komende maanden is daar in ieder geval 1,2 miljoen euro voor nodig, maar dit bedrag stijgt nog iedere week. Doe mee en geef voor deze noodhulp. Heel hartelijk dank voor uw bijdrage!
Wilt u meer informatie? Kijk dan op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/wereldwijd-strijden-tegen-corona.