zondag 24 mei 2020 om 9:30

Eredienst, alleen via internet!!
Voorganger(s): Ds Christi Bartelink

Orde van Dienst
Liederenblad

Gebedsintenties kunnen gemailed worden aan dschristibartelink@tele2.nl

1. KIA Werelddiaconaat
    Betaalverzoek ten behoeve van de collecte voor de diaconie
    Betaalverzoek ten behoeve van de collecte voor de kerk

Collecte 24 mei Kerk in Actie Werelddiaconaat
Straatkinderen Oeganda
In het Oost-Afrikaanse land Oeganda stijgt de welvaart langzaam. Toch geldt dat niet voor iedereen. Op kinderen uit het droge noordoosten van Oeganda heeft de toenemende welvaart in grote stad een grote aantrekkingskracht. Ze ontvluchten armoede en huiselijk geweld. Maar wie ongeschoold is en een andere taal spreekt heeft het moeilijk in de stad. Sommigen redden het en overleven in sloppenwijken. In de hoofdstad zijn grote kantoren verrezen en staan mensen tijdens spitsuur met hun auto in de file. Een ideale plek om te bedelen of etenswaren te verkopen. Als je genoeg geld verzamelt kun je ‘s nachts ergens een slaapplek betalen. Het is een dagelijkse strijd om te overleven. Geen plek voor kinderen of voor meisjes die zwanger raken.

De collecte vandaag is bestemd om deze straatkinderen op te vangen, hun familie op te sporen en hen terug te brengen naar hun geboorteregio. Daar krijgen kinderen hulp zodat ze weer naar school kunnen. Jongeren krijgen de kans om een eigen bedrijfje te starten. En familie leert genoeg geld te verdienen om het onderwijs van hun kinderen weer zelf te gaan betalen.

We bevelen deze collecte van harte bij u aan. Bedankt voor uw steun!
Voor meer informatie en videomateriaal kijkt u op www.kerkinactie.nl/straatkinderenoeganda.