donderdag 18 april 2019 om 19.30 uur

Witte Donderdag + Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. G. van de Kamp, Delft

We 'vieren' vanavond het Heilig Avondmaal. Daarin gedenken we de laatste maaltijd die Jezus hield met zijn leerlingen voordat Hij zijn weg vervolgde. Het werd een weg van gebed in doodsangst, gevangenname, marteling, op weg naar het kruis. In zijn laatste maaltijd met zijn leerlingen riep Jezus ons op deze maaltijd - en zijn betekenis - te blijven gedenken. Daartoe worden u en jij uitgenodigd om aan te gaan aan de tafel des Heren. Ds. G. van de Kamp uit Delft gaat in deze dienst voor.
GJP

1. Avondmaalcollecte t.b.v. Het Havenproject

Avondmaalcollecte 18 april Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalcollecte voor het “Diaconaal Havenproject Rotterdam”. Deze stichting richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio en heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent.
In 2017 konden weer veel zeevarenden op hun schepen worden bezocht. Het ging om een totaal van 263 schepen. Bijzondere aandacht is er voor mensen aan boord van schepen die reizen maken van een maand of langer en in Europa alleen Rotterdam aandoen. Ook mensen die wegens ligtijden van soms maar een paar uur niet kunnen passagieren krijgen aandacht. Het kunnen praten met iemand van ‘buiten’ over persoonlijke zaken thuis of in het schip staat hoog op het verlanglijstje van maritieme werkers. Tevens werden er in het afgelopen jaar 35 zieke zeevarenden in totaal 98 maal bezocht. Door beleid en regelgeving is de tendens dat er minder mensen ziek worden of een ongeluk krijgen. Omdat zij volgens protocol altijd geïsoleerd worden hebben zij erg veel behoefte aan bezoek en service.
Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland. Helpt u mee door uw bijdrage in deze avondmaalcollecte? Meer informatie? Kijk op: www.diaconaalhavenproject.nl.

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:30

Gemeentevergadering, na de kerkdienst