woensdag 13 maart 2019 om 19.30 uur

Biddag voor gewas en arbeid
Voorganger(s): dhr. Gertjan Pellikaan

's Ochtends sta je voor de kledingkast en vraag je je af: "Wat zal ik aantrekken?" Een kast vol en toch verzuchtend: "Er zit niks tussen wat me vandaag leuk lijkt om aan te doen." Of je overziet de week en vraagt jezelf af: "Wat zullen we zoal eten de komende week?" Vragen die ons bezig kunnen houden, maar bij de meesten niet echt tot zorgen leiden. In de tijd waar Jezus erover sprak, kon dat wel anders zijn. Als je kleding versleten was en je had niets fatsoenlijks meer over om aan te trekken. Of je voorraad eten was op en er was geen geld meer om eten te kopen. Jezus spreekt zich nadrukkelijk uit hoe Hij erover denkt. (Matteüs 6:31-32)
Deze avond houden we een bidstond voor gewas & arbeid. Waarom eigenlijk, als we genoeg kleding hebben om aan te trekken; als er genoeg aanbod in de supermarkt is om uit te kiezen. Waarom eigenlijk, als we ons - volgens Jezus - geen zorgen moeten maken over waarmee we ons kleden of wat we zullen eten? En toch … in Jezus' woorden vinden we een wijze raad en legt Hij ook nog eens uit waarom.
Er is deze dienst geen beamerbediening. Graag - indien mogelijk - uw liedboek meenemen. Voor als u er geen heeft: er liggen enkele liedbundels in de kerkzaal.
GJP

Collecte