zondag 24 februari 2019 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. Marius van Duijn

Deze dienst gaat onze interim-predikant ds. Marius van Duijn voor. Ook zal de cantorij vanmorgen met ons meezingen.
Met het oog op het beroepingswerk voor een nieuw te beroepen predikant is er a.s. zondag een bijzonder collectemoment: bij de uitgang staat er een mooie bus waarin u een briefje kunt doen met een eigenschap die u belangrijk vindt voor een predikant. Tijdens de koffie zal ds. Van Duijn de ideeën beluisteren aan de verschillende tafeltjes.
GJP

1. PKN Missionair
3. Deurcollecte

Collecte 24 februari Protestantse Kerk Missionair
De Bijbel is een bronboek voor ons geloof en kerk zijn. In onze seculiere Nederlandse context is het (samen) lezen van de Bijbel niet vanzelfsprekend. Daarom ondersteunt de Protestantse Kerk initiatieven die bijbellezen bevorderen en mensen (opnieuw) enthousiast maken voor de Bijbel. Bij contextueel bijbellezen bijvoorbeeld lezen mensen bijbelverhalen met andere ogen en zijn ze verrast over wat ze ontdekken. Samen met lokale gemeenten en plaatselijke initiatieven brengt de Protestantse Kerk in beeld hoe je op een inspirerende manier met de Bijbel kunt werken en delen we inspirerende voorbeelden. In 2018 is tijdens een symposium de bundel ‘De Bijbel in Nederland’ gepresenteerd. Helpt u mee om deze en vergelijkbare initiatieven verder te ontwikkelen en te ondersteunen?