zondag 10 februari 2019 om 09.30 uur

Voorganger(s): drs. Ronald van Schouwen

Zondagmorgen leidt ons gemeentelid Ronald van Schouwen de dienst.
GJP

1. PKN Catechese en Educatie

Collecte 10 februari Protestantse Kerk Catechese en Educatie
Er is veel te leren over het christelijk geloof en de betekenis van het geloof voor het dagelijks leven. Toch is het niet altijd makkelijk om jongeren mee te nemen op deze mooie ontdekkingsreis. JOP, Jong Protestant, ontwikkelt materialen om catecheten hierbij te ondersteunen, zoals het catechesemateriaal Overhoop.
In dit materiaal komen alle ‘basics’ van het christelijk geloof aan de orde, zoals doop, avondmaal, wat gebeurt er in de kerkdienst en hoe weet je dat het christelijk geloof ‘waar’ is? De creatieve en interactieve werkvormen sluiten aan bij de leefwereld van jongeren. Zij maken bijvoorbeeld een Insta Story over Jakob en organiseren met andere gemeenteleden een maaltijd. Het materiaal is gratis beschikbaar via de website van JOP en er komen regelmatig nieuwe onderwerpen en programma’s bij.

Vandaag collecteren we voor dit werk. Geeft u gul, zodat jongeren in onze kerken blijven leren over het christelijk geloof op een manier die bij hén past.
Hartelijk dank!

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters
datum en tijdstip 22-04-2024 om 19:30