zondag 17 december 2017 om 19.00 uur

Lessons and Carols

Intussen is het hier in Honselersdijk een traditie geworden om in de Advent een viering van 'Lessons and Carols' (dus in de Engelse sfeer van het naderende Kerstfeest) te houden. Vorig jaar kwam dit te vervallen in verband met alle festiviteiten rondom de opening van de gerestaureerde Regenboogkerk.
De 'Lezingen en Liederen' (ofwel 'Lessons and Carols') staan centraal en op een zinvolle manier omstrengelen ze elkaar als het ware. Omdat door de lezingen vanuit het Oude Testament een lijn wordt getrokken naar het komen van de Messias Jezus toe, zijn er meer lezingen dan anders, maar daaròm juist ook veel liederen.
De voor de gelegenheid uitgebreide cantorij zingt de in meerderheid Engelstalige (afgedrukte en vertaalde) liederen, waaronder zeker ook bekende. Daarbij zal de samenzang niet worden vergeten.
Op basis van de hoopvolle Bijbelse inhoud werken we eraan om door muziek en het spel van licht en donker een Engelse sfeer van 'naar Kerst toe' te scheppen. Daarbij hoort ook dat we elkaar na afloop (natuurlijk ook in Engelse kerstsfeer) kunnen ontmoeten onder het genot van koffie of thee, uiteraard vergezeld van diverse soorten 'kerstcake en lekkernijen'!
Kom het goede gevoel waarmee de mensen andere jaren weer naar huis gingen opnieuw of voor de eerste keer zelf ervaren – van harte welkom!
Dit jaar is de viering op zondagavond, 17 december om 19.00 uur in de Regenboogkerk te Honselersdijk.
Ronald van Schouwen

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30