zondag 24 september 2017 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): ds. S.H. Smits, Den Haag

Op zondag 24 september nemen we afscheid van een aantal ambtsdragers die hun taak zullen beëindigen. De ouderlingen Leen Lindhout, Jolanda de Koning en Lia Ruis stoppen als ouderling. Ook nemen diaken Hans van Zanten en ouderling-kerkrentmeesters Jan Kemmers en Samuël Vellekoop afscheid van de kerkenraad.
We zijn blij dat Conny van der Kaaij-de Bruijn bereid is gevonden om de kerkenraad te komen versterken. Zij zal samen met Wilma de Wilde de scriba-taken op zich nemen.
Ds. Sibren Smits uit Den Haag zal Conny van der Kaaij komende zondag in het ambt bevestigen.
GJP

1. Vredeswerk PKN
3. Deurcollecte Kerk

Collecte 24 september Protestantse Kerk Vredeswerk
Verbeeld de vrede
Gelooft u nog in een betere wereld, waar vrede heerst? Op deze zondag vragen we aandacht voor organisaties die zich met steun van de Protestantse Kerk onvermoeibaar inzetten voor de vrede, zowel in binnen- en buitenland.
Zoals het werk van Kerk in Actie-partner Swe Tha Har in Myanmar. De onderlinge tegenstellingen en de verschillen tussen de kasten in Myanmar verdelen het land. Swe Tha Har wil vriendschap tussen de verschillende bevolkingsgroepen bevorderen en gebruikt daarvoor de kracht van het verhaal. Jongeren worden getraind om verhalen over vrede te vertellen en uit te beelden. Ook worden kinderboeken verspreid over vrede. Dit jaar wil Swe Tha Har 12 nieuwe boeken uitgeven en daarvoor hebben ze onze steun gevraagd.
De Protestantse Kerk steunt ook het werk van PAX, die tijdens de Vredesweek aandacht vraagt voor het vredeswerk van Olena Hantsyak in Oekraïne. Met haar organisatie Dignity Space wil zij binnen twee jaar 75 mensen opleiden en trainen om geweldloos en met liefde en begrip het gesprek te leiden tussen groepen mensen die met elkaar op gespannen voet leven.
Ook in Nederland zijn de verschillen tussen mensen met een verschillende culturele en religieuze achtergrond voelbaar. Op landelijk niveau is er gesprek, maar het is belangrijk dat mensen ook op lokaal niveau, met elkaar in contact komen. Daarvoor zet het Overleg Joden, Christenen en Moslims zich in met steun van de Protestantse Kerk.
Geef aan de collecte en help vrede mogelijk maken!
Kijk voor meer informatie op: https://www.kerkinactie.nl/kom-in-actie/collectes/protestantse-kerk-collecte-vredeswerk

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters