zondag 2 juli 2017 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. A. Sterrenburg, Voorburg

Het wordt deze zondag een bijzondere dag om naar de kerk te kunnen komen. Twee vieringen volgen elkaar op.

Kerkdienst Regenboogkerk
Allereerst is er 's ochtends de traditionele viering. Hierin gaat ds. A. Sterrenburg uit Voorburg voor. De dienst zal tijdig afgelopen zijn om ook deel te kunnen nemen aan de volgende viering deze morgen.

1. Jeugdorganisatie Protestantse Kerk (JOP)
3. Deurcollecte voor het repareren van de kerkklok
Kindernevendienst              Geen (i.v.m. de Tentviering 10.30 uur)

Collecte 2 juli Jeugdorganisatie Protestantse Kerk (JOP)
Enigszins verlegen staan ze vooraan in de kerk. De leiding van de kinder(neven)dienst spreekt hen vriendelijk toe. Dat ze altijd zo leuk meededen. Dat ze nu een belangrijke stap nemen, naar de middelbare school gaan. Dat ze … afscheid nemen. Voor je het weet markeert dit feestelijke moment opeens het grote gat tussen ‘erg betrokken zijn’ tot ‘het zou leuk zijn als we je nog eens zien’.
Geen afscheidsfeestjes meer...
In veel kerken komen kinderen nog regelmatig, maar tieners en jongeren veel minder. JOP, Jeugdorganisatie van de Protestantse Kerk, gaat ervoor om 100% van de kinderen betrokken te houden! JOP helpt plaatselijke kerken om geen afscheidsfeestjes meer te organiseren, hoogstens feestjes die een nieuw begin markeren. Help dit werk mogelijk maken!

Tentviering Voorhofplein Forever Young om 10.30 uur
In de grote feesttent op het Voorhofplein vindt een Forever Young viering plaats voor heel Honselersdijk (en omstreken). Dit in het kader van de Honselse feestweek die eraan vooraf gaat. Het thema van deze viering is 'geloof, liefde & geweld'. Spreker is Maurice van den Berg uit Maasdijk.

In samenwerking met de organisatie van de Honselse feestweek organiseert het team van Forever Young een tentviering op zondagochtend 2 juli 2017. In tegenstelling tot wat er in de feestkrant van de Honselse feestweek vermeld staat, begint de viering om 10.30 uur in de feesttent op het Voorhofplein aan de Dijkstraat. Inloop met koffie/thee is vanaf 10:15 uur. De viering duurt ongeveer een uur en na afloop wordt er fris geschonken, waarbij er nagepraat kan worden en is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten. Voor de kleinste kinderen is er oppas aanwezig.
Het thema van deze viering is "Geloof/ Liefde en geweld". Dit zijn enorme tegenpolen en in deze tijd hoor je veel over geweld uit naam van religie of geloof. Maar de Liefde die Jezus aan mensen wilde leren is vééél  sterker dan geweld. LIEFDE is geweldig!!! Echte Liefde is zo bijzonder, daar kan geen angst of geweld tegenop.
De spreker deze ochtend is Maurice van den Berg uit Maasdijk. Hij kende veel angst in zijn leven, maar hij vertelt jullie graag over de Liefde die sterker is dan iedere angst en ieder geweld.
De viering kenmerkt zich door veel muziek: o.a. Opwekking en Pop (populaire muziek).
De muzikale medewerking wordt verleend door een combo van Westlandse muzikanten onder leiding van Silvia de Brabander en Irene Löbler. In de viering zal gebruik gemaakt worden van een creatieve uiting zoals: sketch / filmpje / muziekclips of iets interactiefs.
Iedereen is van harte welkom!!!