zondag 23 april 2017 om 09.30 uur

Voorganger(s): Ds. G. van Dijk, Maassluis

In de dienst van a.s. zondagmorgen wordt Anita Sulsters in het ambt bevestigd tot jeugdouderling. Ds. G. van Dijk uit Maassluis gaat in deze viering voor.
GJP

1. PKN-collecte Eredienst en Kerkmuziek wereldwijd

Collecte 23 april Protestantse Kerk: Eredienst & Kerkmuziek wereldwijd
Een vraag om over na te denken: wat hebben we als gemeente minimaal nodig om het Evangelie te horen en te delen in deze wereld? Die vraag komt op ons af, wanneer we vandaag collecteren voor Eredienst en Kerkmuziek. Sommige gemeenten in Nederland zijn zo klein geworden dat ze het b.v. zonder predikant moeten doen. Maar het ontbreekt hen niet aan visie en creativiteit om elkaar te blijven ontmoeten en een vitale gemeente te zijn. Met elkaar dragen ze het pastoraat en iedere zondag organiseren ze hun vieringen in kleine kring. De Protestantse Kerk ondersteunt deze kleine gemeenten met materiaal, zoals preekschetsen en liturgieën.
Klein, maar krachtig zijn ook de kerken in Cuba. Zij verlangen ernaar om samen hun geloof te beleven, maar ze beschikken niet over een liturgie of liederen die passen bij hun cultuur. Het trainingscentrum Centro Kairos, partner van Kerk in Actie, ontwikkelt voor deze gemeenten kerkmuziek en liturgische vormen die passen bij de cultuur waar ze uit komen.
We vragen, met deze collecte, uw steun voor kerken in Nederland en in Cuba. In Cuba kost een zesdaagse cursus liturgie voor één persoon 50 euro. Helpt u mee?
Wilt u meer informatie kijk dan op: https://www.protestantsekerk.nl/actueel/agenda/collecte-voor-eredienst-en-kerkmuziek-geef-voor-kleine-vitale-gemeenten-in-nederland-en-cuba

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters