zondag 8 maart 2020 om 10:00

Kindernevendienst Sander van Dijk
Oppasdienst Danielle van Staalduinen

Collecte 8 maart Mercy Ships
Het doel van de collecte is, i.v.m. haar intrededienst, gekozen door dominee Bartelink.
De opbrengst van de collecte gaat naar Mercy Ships. Een prachtige organisatie, die met een ziekenhuisschip gratis medische hulp verstrekt aan de allerarmsten. Omdat ieder mens kostbaar is! Door de armoede in Afrika hebben veel mensen geen toegang tot medische zorg. Of het is voor hen niet te betalen. Elk jaar sterven maar liefst zeventien miljoen mensen omdat ze geen medische hulp krijgen! Mercy Ships helpt bij de meest voorkomende ziekten en kwalen. Je kunt daarbij denken aan een gespleten lip, tumor, staar, fistel, misvormde benen, opgezwollen schildklieren, brandwonden, blindedarmontsteking of ontstoken kaak. Een operatie geeft mensen hun glimlach terug omdat ze hoop hebben. Een operatie verandert levens! Ook geeft Mercy Ships trainingen aan de lokale bevolking om kennis over te dragen. Iedereen aan boord is vrijwilliger, van machinist tot chirurg, van schoonmaker tot kapitein, van kok tot tandarts-assistente. Momenteel ligt het ziekenhuisschip, de Africa Mercy, in Kameroen. Sinds de oprichting van Mercy Ships in 1978, zijn zo’n 2,5 miljoen mensen geholpen. Dankzij uw gift kan Mercy Ships nog eens vele mensen voorzien van gratis medische hulp. Meer weten? Of geïnteresseerd om als vrijwilliger mee te gaan? Ga naar www.mercyships.nl.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters