zondag 9 juni 2019 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. Nico van Splunter

1. Diaconie

Collecte 9 juni Kerk in Actie Pinksterzending
In de Chinese provincie Yunnan wonen 800.000 christenen waarvan 85% tot etnische minderheidsgroepen behoren. Veel van deze etnische minderheden hebben geen Bijbel in hun eigen taal. Ze hebben slechts een Han-Chinese vertaling van de Bijbel tot hun beschikking. Een van die groepen is de Witte Yi, een groep van 67.000 mensen, waarvan 60% christen is. Voor hun geloof, maar ook voor hun identiteit als minderheid, is het van groot belang dat zij de Bijbel in hun eigen taal kunnen lezen. Vijf leden van een lokale gemeente werken aan de vertaling van de Bijbel. Het Nieuwe Testament is al af. Ze werken nu aan het Oude Testament en zijn bij 1 Samuel aangekomen. Kerk in Actie steunt naast de Bijbelvertaling voor de Witte Yi ook een alfabetiseringsprogramma voor hen.
Met uw bijdrage aan deze collecte maakt u het mogelijk dat ook de overige boeken van het Oude Testament vertaald worden en steunt u wereldwijd zendingsprojecten van Kerk in Actie.
Hartelijk dank! Meer informatie op www.kerkinactie.nl/bijbelvertalingchina .

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters
datum en tijdstip 22-04-2024 om 19:30

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst